A termékeinket elsősorban a legmagasabb minőség, a legjobb alapanyagok és a minőségi megmunkálás jellemzik. Ezeknek köszönhetően garantált a hosszú élettartam. A gyártás során alkalmazott fokozott körültekintés megakadályozza a felületek sérülését.
TERMÉK ADATOK:
Ékszíj Hatz motorokhoz. Az alkatrész beazonosítása gyári cikkszámok és méretek alapján történik. Ezek hiányában az általunk megadott típusokhoz bátran rendelhető az alkatrész. Minden általunk forgalmazott alkatrész vagy termék magas minőséget képvisel. A megrendelt alkatrészek, termékek kiszállítása raktárkészletről történik, ezért nem kell sokat várni a kézbesítésre.
A feszesség és a kopás ellenőrzése
A szíjak feszességének ellenőrzésekor azoknak nyilvánvalóan feszesnek kell lenniük. Egyes gépszerelvényeknél – például a sövénynyírók vagy a cséplőgépek esetében – a szíj nem futó motor esetében lelazul. A vonatkozó kézikönyvek (használati útmutatók) ismertetik az eljárást, hogy miként állíthatók le a gépek a szíjak meglazulása nélkül Amennyiben a szíj laza, könnyen megcsúszik – gyakran a gép teljes terhelés melletti üzemelése közben. Ez a hajtott egységek működési hibáját eredményezi. A legrosszabb esetben a megcsúszó szíj nagyon felforrósodik, elkezd „égni”, és ezért tüzet okoz(hat). Ráadásul a szíj rendeltetésszerűen 70–80 °C-os (egyes esetekben legfeljebb 100 °C-os) maximális hőmérsékleten működik. Ezen érték felett a szíjak kopása felgyorsul. A másik oldalról a túlzott feszesség is csökkenti a szíj élettartamát, annak repedezéséhez, valamint a szíjtárcsa csapágyainak a számottevően gyorsabb kopásához és elhasználódásához vezet, mivel azok ekkor túlságosan nagy teher mellett működnek. A helyes feszességgel kapcsolatban nem merülnek fel problémák, ha automatikus szíjfeszítő van felszerelve, ekkor ugyanis a helyes feszességet a rugó biztosítja.
Nem érdemes halogatni a cserét
Nem árt szem előtt tartani, hogy a hajtószíjak sérülésének a leggyakoribb oka egyszerűen az anyag elöregedése: a gumi elhasználódik, elveszíti a rugalmasságát, illetve a szálak veszítenek szilárdságukból. Ezért – legalábbis az arra érzékeny hajtásrendszerek esetében – jobb, ha nem várják meg a látható sérülések megjelenését, hanem bizonyos idejű használatot követően akkor is kicserélik a szíjat, ha az egyébként működőképesnek tűnik. Ne feledjék: a szíj akkor is „elkopik”, ha a gép nincs használatban. Éppen ezért nem ritkán okoz meglepetést, amikor a kombájn az adott idényben először gurul ki a szántóföldre, majd azonmód meghibásodik, miközben a gép az előző év végén még gond nélkül üzemelt Az új szíj beszerelését követően a feszességet ismét előzetesen be kell állítani, majd a gépet egy ideig az érintett mechanizmus működése mellett járatni szükséges; az ismételt leállítást követően újból ellenőrizzék a feszességet.
Az ékszíj kiválasztása
Az ékszíjak méretei szabványosak. Az alapvető jelölések közé tartozik a szélesség, a magasság, a hossz és megfelelő szimbólummal jelzett profil. Tehát a megfelelő szíj kiválasztásához – amennyiben nem ismerik a pontos jelölést – először tolómérővel meg kell mérni a régi ékszíj szélességét, majd annak magasságát és hosszúságát (rendszerint a külső hosszúság elegendő). Érdemes tudni, hogy az adott szíj többféle minőségben is elérhető lehet. Egyes gyártók az ékszíjakat akár háromféle értékesítési formában is kínálják: például standard, megerősített és szupererős (amelyek jelölése rendre zöld, sárga és piros). Ezen szíjtípusok közötti minőségi különbség a megengedett sebességből, hőmérséklettel szembeni ellenállásból és túlterheléssel szembeni ellenállásból adódik. Ez különösen fontos a mezőgazdasági gépeknél, mivel azoknak kifejezetten ellen kell állnia az olajoknak, zsíroknak és ásványi olaj alapú zsíroknak. A gyakorlatban a jobb minőségű szíj rendszerint hosszabb élettartamot jelent.